JoeriJanssen en JulesDorssers

Inmiddels is de selectiegroep en de technische staf op de hoogte gebracht en hebben zij afgelopen donderdag 3 januari al kennis kunnen maken met de toekomstige hoofdtrainer. Het nieuws werd op de Nieuwjaarsreceptie, zaterdag 5 januari jl., ook medegedeeld aan de (aanwezige) leden.

De pas 24-jarige Joeri Janssen is zelf als jeugdspeler actief geweest bij Quick Boys in Venlo. Hij heeft niet de stap naar de senioren gezet omdat hij zich volledig wil concentreren op het trainersvak. Al sinds zijn 13de jaar (!) is Joeri trainer bij de jeugd. Gestart uiteraard bij Quick Boys en vervolgens een aantal seizoenen jeugdtrainer geweest bij SC Irene.  Bij die club is hij ook nog een half jaar interim hoofdtrainer geweest van het 1e elftal en heeft hij dus al even aan het "grotere" werk mogen proeven. Sinds 2013 is Joeri actief bij VVV-Venlo, waar hij momenteel onder contract staat als hoofdtrainer van JO13-1, uitkomend in de 1e divisie. Daarnaast is Joeri bij VVV-Venlo ook Hoofd Jeugd Scouting en Coördinator Jeugdplan.Hij heeft dus al de nodige praktijkervaring op velerlei terreinen binnen het voetbalwereldje opgedaan.

Voor Joeri wordt VV Baarlo zijn eerste serieuze opstap naar het hoofdtrainersschap bij amateurclubs. De jeugdige leeftijd was voor het bestuur en ook voor de selectie geen belemmering om straks de samenwerking aan te gaan. Als bestuur zien wij de benoeming van Joeri als de nieuwe hoofdtrainer straks met veel vertrouwen tegemoet. Het was een weloverwogen keuze om Joeri bij onze club de kans te geven om zich verder te ontwikkelen als trainer.

Foto (LenG): VV Baarlo-Voorzitter Jules Dorssers  en Joeri Janssen (rechts) beklinken met een ferme handdruk de (toekomstige) samenwerking.

Meer foto's van kennismaking met selectiespelers: klik hier

Bron: Bestuur en Technische Commissie VV Baarlo