Joint Forces programmaWat betekent dit voor u(w) zoon/dochter?

De sportfysiotherapeuten van Knooppunt Centrum voor Gezondheid zijn opgeleid door Join(t)Forces om een uitdagend en effectief trainingsprogramma als warming up, ter preventie van blessures, aan te bieden. Door deze warming up kan de kans op blessures met 50-70% afnemen. Naast blessurepreventie zorgt de warming up ook voor een verbetering van de beweegkwaliteit, wat zou kunnen leiden tot een verbetering van de prestatie.

Naast deze warming-up zullen dit seizoen veldtesten uitgevoerd worden om inzicht te krijgen in de beweegkwaliteit van de kinderen. Voordat eventuele veldtesten worden uitgevoerd, wordt eerst om toestemming gevraagd door middel van een toestemmingsformulier.

Wij als sportvereniging vinden het belangrijk dat onze leden de juiste begeleiding krijgen bij het sporten. Daarom zijn er geen kosten verbonden aan dit onderdeel van het blessurepreventie-programma.

Kijk voor meer informatie op www.knooppunt-centrum.nl.