Arbiters gezocht 2

Voor velen zijn de competitiewedstrijden toch een soort beloning op het harde trainen (vooral bij winst natuurlijk) of een manier om te zien waar nog harder op getraind kan worden. Bij elke wedstrijd is echter een scheidsrechter nodig.

Op dit moment hebben wij 7 actieve scheidsrechters. En met 17 teams die ieder gemiddeld om de 2 weken een thuiswedstrijd spelen wordt het toch wel zeer moeilijk om bij elke wedstrijd een scheidsrechter aan te stellen.

Tot op heden is het nog maar zelden voorgekomen dat een wedstrijd niet door kon gaan doordat er geen scheidsrechter gevonden kon worden. Maar zoals het er nu voorstaat zullen we komende competitie nog meer een beroep moeten gaan doen op leiders en ouders, Dit willen we eigenlijk niet maar is niet te voorkomen als hiervoor geen oplossing komt.

Dus een dringende oproep aan alle voetballers, ex-voetballers, voetballiefhebbers en iedereen die ik vergeten ben:

Vind je het leuk om af en toe een wedstrijd te fluiten of ken je iemand die dit misschien leuk lijkt?
Laat het ons weten.

Het zijn van scheidsrechter moet niet als een verplichting gezien worden. Het betekent niet dat je elke vrije zaterdag op het veld staat; het kan ook bijv. enkele malen per seizoen. Geef je wensen aan en hier wordt rekening mee gehouden! Hoe meer scheidsrechters hoe minder belastend het ook voor iedereen is.

Ik  hoor graag van jullie,

Twan Jacobs
Scheidsrechterscoördinator