Rutten werd eind januari aangesteld door Mo Allach (ex-Vitesse en Twente), de technisch directeur van Maccabi Haifa. Rob Maas (assistent) en Arno van Zwam (keeperstrainer) zijn de andere Nederlanders die zijn aangesteld om te club te helpen met het behalen van nieuwe successen.

Maccabi Haifa is een club met een enorme historie. Zo heeft de club 12 landstitels en 6 nationale bekers op hun erelijst staan. Daarnaast speelt Maccabi regelmatig in de Champions League en de Europa League.

Begin deze maand werd verder bekend dat Michiel Kramer zijn carrière vervolgt bij de Club uit de Israëlische havenstad. De oud-speler van Feyenoord, ADO en Sparta verworf eeuwige roem nadat hij als wisselspeler in een bekerwedstrijd tegen Heracles Almelo een broodje kroket at. Broodjes kroket hebben we in Baarlo in elk geval genoeg…

Naast Kramer speelt ook Etiënne Reijnen (ex AZ en Groningen) bij Haifa, dat daarnaast ook een Australisch international (Nikita Rukavytsya), een Bulgaars international (Georgi Kostadinov), een Kameroens international (Ernest Mabouka), een Braziliaan en diverse Israëlische internationals onder contract heeft staan.

Ook VV Baarlo zal zich optimaal gaan voorbereiden voor deze wedstrijd. Er worden een aantal extra trainingssessies ingelast en daarnaast zijn een aantal oud-gedienden gepolst om de selectie, vanwege de vakantieperiode, van extra impulsen te voorzien.

De wedstrijd wordt gespeeld op dinsdag 10 juli op Sportpark de Meeren. Aanvang 19:30u – komt dat zien!