Maurice De Graef

Maurice de Graef

In het traject ‘De Buitenspelval’, worden senioren gekoppeld aan de jeugd van een voetbalteam om gezamenlijk activiteiten te organiseren. Initiatiefnemer Maurice Graef -directeur van Kerngezond- is in contact gekomen met de MVO werkgroep van VV Baarlo en heeft via leider Hans Jacobs de meiden onder 17 weten te enthousiasmeren voor het traject.

Quizavond

20180414 DeWeembezoek meidenteam collageOp woensdag 11 april was het zover; het meidenelftal van VV Baarlo ging op bezoek bij de bewoners van De Weem. Zowel de meiden als de senioren waren in grote getale aanwezig en vanaf het eerste moment hadden ze het erg gezellig met elkaar. Onder het genot van een kopje koffie en een glaasje limonade werd er volop onderling gekletst.

Na een half uur werd er gestart met de quiz, waaraan de gemixte teams van jong en oud enthousiast deelnamen. Na afloop gaven beide partijen aan zich goed geamuseerd te hebben. “Het was een zeer gezellige en geslaagde avond. Wij vinden het goed dat de voetbalclub meedoet aan dit project. Zo zorgen we er samen voor dat de senioren betrokken blijven bij de activiteiten in ons dorp. Als team vonden wij het erg leuk deel te nemen aan deze activiteit en zo iets voor de senioren te kunnen betekenen.”

Vervolg

De geslaagde avond in De Weem krijgt op zeer korte termijn al een vervolg. Op zaterdag 5 mei om 14.00 uur zijn de bewoners van De Weem aanwezig op Sportpark de Meeren, om het meidenelftal onder 17 aan te moedigen tijdens hun wedstrijd. Na de wedstrijd wordt er een teamfoto gemaakt als aandenken aan de gezamenlijke activiteiten en kunnen de senioren in de kantine nog genieten van koffie met vlaai.

Bron: Werkgroep MVO