20180113 reanimatiecursus

De instructie vond plaats in de eigen clubkantine op Sportpark De Meeren. Met liefst 8 deelnemers was deze maximaal bezet!

Onder de deskundige begeleiding van gediplomeerd docent Flip van Cauwenberghe werd de deelnemers de benodigde kennis en kneepjes bijgebracht van alles wat er komt kijken bij het reanimeren van een slachtoffer. Uiteraard inclusief het gebruik van een AED-apparaat daarbij. Dat werd ook geoefend op een reanimatiepop, die als “slachtoffer” dienst deed.

Met dank aan de organisatie en met name Flip van Cauwenberghe heeft de vereniging maar ook de gemeenschap er weer een aantal geoefende mensen bij die getraind zijn in reanimeren en met kennis van zaken en de benodigde vaardigheid kunnen ingrijpen als dat nodig mocht zijn.

Een win win situatie voor de club en de cursisten!

Certificaten
Inmiddels heeft de Werkgroep MVO de certificaten ontvangen, ten teken dat de deelnemers van deze cursus gediplomeerd zijn.  Voor het verkrijgen van de certificaten kunnen zij contact opnemen (doorgeven woonadres) via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., dan worden deze persoonlijk bezorgd door een van de leden van de Werkgroep MVO.

Nieuwe cursus cq. herhalingscursus
De werkgroep is overigens voornemens om bij voldoende belangstelling een tweede beginnerscursus te organiseren. Meer info hierover volgt te zijner tijd en tevens zal t.z.t. een herhalingscursus worden georganiseerd voor reeds gediplomeerde deelnemers.

Bijgaand een fotoverslag van deze eerste instructiedag.

Bron:
VV Baarlo